Шукачу роботи впродовж співбесіди необхідно належним чином продемонструвати свої професійні та особисті якості. Саме від цього залежить чи отримаєте ви запрошення на роботу.
Основні рекомендації проходження співбесіди:
1. Прийти у офіс до вашого потенційного роботодавця на співбесіду слід трішки раніше зазначеного часу, в ідеалі - за 5 хвилин. Є такий вислів: якщо людина приходить раніше обумовленого часу - вона не цінує свій час, якщо пізніше — не цінує чужий час. Якщо ж таки трапилося, що ви не можете прийти на співбесіду у зазначений час попередьте про це по телефону або перенесіть зустріч.
Прийшовши в офіс повідомте про свій прихід. Будьте ввічливі. Якщо вам запропонують заповнити анкету, намагайтеся писати без помарок, дотримуватися чітких формулювань. Отримавши запрошення, входьте в кабінет упевненно, а не просовуючи голову в двері. Посміхніться. Слідкуйте за своєю осанкою та ходою. Як відомо, перше враження складається протягом перших 5-10 секунд знайомства.
2. Представтеся на початку співбесіди. Вести співбесіду має роботодавець.
Під час співбесіди слід прагнути повідомити про себе всю позитивну інформацію. Ваші відповіді на поставлені питання повинні бути прямими і точними, не треба виходити за рамки обговорюваної теми. Відповідаючи, будьте об'єктивні і правдиві, але будьте не дуже відвертим. Зважуйте кожну свою відповідь. Перш ніж почати відповідати, постарайтеся зрозуміти, навіщо поставлене питання, і вирішити, як можна відповідаючи підкреслити свої сильні сторони і чого говорити у жодному випадку не можна. Практично кожній людині властиво перебільшувати свої кращі якості і професійний рівень, якоюсь мірою цього від вас і чекають. Але якщо прикрасити дійсність, яку не вдасться підтвердити на практиці, то це створить величезні проблеми в майбутньому. При необхідності давати негативну інформацію про себе, не заперечуйте факти, які відповідають істині, але обов'язково намагайтесь збалансувати їх позитивною інформацією про себе. Слідкуйте за тембром та темпом речі. Негативно сприймається занадто голосний або занадто тихий голос, перше може здатися як агресія, друге — як невпевненність. Намагайтеся розмовляти не дуже швидко, але й не занадто повільно. Слідкуйте за жестами.
Уважно вислуховуйте питання, не перебиваючи співбесідника. Якщо ви не впевнені, що добре зрозуміли питання, не соромтеся уточнити його. Тримайте зоровий контакт. Якщо інтерв`юерів декілька відповідайте тому, хто задав питання, але під час відповіді — охоплюйте поглядом кожного. На співбесіді потрібно уважно слухати те, що інтерв”юер розповідає про компанію та про ваші майбутні обов”язки. Якщо він не проявив такої ініціативи, то ви повинні взяти справу у свої руки та поцікавитись майбутніми обов”язками — вам це допоможе визначити чи відповідає майбутня робота вашим очікуванням, а роботодавець побачить перед собою зацікавленого працівника.В ході співбесіди ви можете задавати питання, які заготовлені наперед, так і експромтом, але не варто ставити більш двох-трьох питань. Вас не зрозуміють, якщо ви не поставили жодного питання, якщо така можливість була вам запропонована.
3. В кінці розмови слід чітко домовитися про те, коли і як ви дізнаєтеся про результати. Бажано, щоб ініціатива залишалася за вами: краще домовитися, що ви зателефонуєте в призначений час, чим чекати дзвінка. Активна позиція завжди значно краще пасивної для того, хто прагне тримати в своїх руках контроль за процесом і справити враження ділової людини.
Подякуйте роботодавцю за бесіду і його увагу. Тримайте себе з відчуттям власної гідності, прагніть не справляти враження невдахи, але утримайтеся від зухвалої поведінки. Пам`ятайте, співбесіда - це зустріч двох рівноправних сторін, що збираються укласти взаємовигідну угоду. Якщо, з якоїсь причини, ви зрозуміли, що дана організація вас не влаштовує, всеодно слід залишити про себе сприятливе враження.
Будьте певні в корисності отриманого досвіду, що набули при підготовці до співбесід або під час інтерв'ю. Слід ретельно проаналізувати свою поведінку і зробити правильні висновки. Якщо вам відмовили, то спробуйте з'ясувати причину відмови, щоб внести відповідні корективи при підготовці до нових співбесід.Підготувала
Олена Соколовська.